Group-14.png

Data-analyse

Beslissingen op basis van meetbare gegevens

Waarom data-analyse?

Bij een optimaal recruitmentproces spelen veel factoren een rol. Er zijn tal van keuzes, mogelijkheden en kansen. De keuzes die je hierin maakt zijn doorslaggevend voor het vinden van jouw ideale kandidaten. Die beslissingen moeten niet gebaseerd worden op aannames maar op keiharde data.

We analyseren alle mogelijke parameters die van invloed zijn op het wervingsproces. Zo analyseren we waar je doelgroep zich bevindt, hoe je ze bereikt, hoe je website scoort en doen we een concurrentie-onderzoek zodat jij je van je concurrenten kunt onderscheiden. Maar: gegevens op zich zijn slechts cijfers. Dus op basis van analyse organiseren, interpreteren, structureren en presenteren onze experts deze data in context. Het resultaat: bruikbare informatie die de fundering vormt voor een effectief en verantwoord recruitmentproces.

Doelgroep-onderzoek

Met een doelgroeponderzoek bekijken onze experts waar jouw doelgroep zich bevindt en hoe je ze bereikt. Zo zorg je voor het efficiënter werven van de juiste kandidaat. 

Op deze manier kun je de meest effectieve media- en wervingskanalen inzetten, professionaliseer je de arbeidscommunicatie en bereik je het talent waar je naar op zoek bent. 

Doelgroep-data en bereik

Een grondige in-dept data-analyse van jouw doelgroep en bereik is onmisbaar voor het recruitmentproces. Onze experts krijgen zo realtime inzicht in wat er op de arbeidsmarkt speelt, waar de doelgroep zich bevindt en hoe deze groep zich beweegt. 

Data-analyse biedt bovendien betrouwbare informatie voor lead-generatie omdat we zo inzicht krijgen in details als vaardigheden, interesses en opleiding van potentiële kandidaten. Zo bereik je op een doelgerichte en op data gefundeerde manier de juiste kandidaten.

Concurrentie-analyse

Naast een analyse van jouw doelgroep- en bereik, is het van belang in kaart te brengen wie jouw (regionale en landelijke) concurrenten zijn en hoe zij te werk gaan. Onze experts kijken hierbij naar de succesvolle onderdelen van hun strategie maar analyseren ook op welke vlakken zij tekortschieten. Zo bepalen we jouw onderscheidend vermogen zodat je sterke USP’s kunt gebruiken die opvallen tussen die van je concurrenten.

Website-analyse

Een snelle, onderscheidende en geoptimaliseerde website is key om de juiste kandidaten aan te trekken. Onze experts gebruiken verschillende tools zoals Google Lichthouse en SEMrush om te achterhalen hoe goed de website presteert op het gebied van performance, SEO en authority score.

Na een grondige website-analyse presenteert onze auditor een rapport met algemene verbeterpunten en quick wins: simpele acties die met een paar aanpassingen uit te voeren zijn en direct het recruitmentproces stroomlijnen. 

Zo gaan we te werk

Wij kijken precies naar wat jij nodig hebt op het gebied van data-analyse om jouw recruitproces doelgericht en efficiënt te laten verlopen. Wij werken met voorspelmodellen en genereren analyserapporten. Zo maken we data inzichtelijk, behapbaar en inzetbaar voor een strategie. We komen van tevoren met een gefundeerd plan van aanpak zodat je precies weet hoe onze samenwerking eruitziet.

Waarom BW analytics voor data-analyse

Wij houden van data en gaan op dit vlak grondiger en geavanceerder te werk dan onze concurrenten. Want meten is weten en alleen op basis van data kun je doelgerichte resultaten behalen zonder budget te verspillen aan de verkeerde dingen.

Inzicht in jouw doelgroep, bereik en website?

Stuur ons een bericht