Group-22.png

Employer branding

Laat zien wat je in huis hebt en trek het juiste talent aan

Waarom employer branding?

Om op een effectieve manier de juiste mensen aan te trekken, wordt het steeds belangrijker te laten zien wat je als werkgever te bieden hebt. 

Je moet je als organisatie daarom goed positioneren als werkgeversmerk. 

Onze experts helpen met een sterke Employee value proposition, Job value proposition, candidate persona’s en het creëren van de juiste content. Hiermee kun je jouw vacatures onderscheidend maken en ontdek je de ‘soft spot’ van jouw ideale kandidaten. Want het gaat bij het aantrekken van sollicitanten om kwalitatieve kandidaten: mensen met specifieke kwalificaties. Door echt mensen aan te spreken die bij je bedrijf passen, verlaag je zo de kans op een ‘bad hire’.

Employee value proposition

Een employee value proposition (EVP) vormt de basis voor de positionering van jouw organisatie als aantrekkelijke werkgever.

  • Het is de waarde die je als bedrijf te bieden hebt aan werknemers. Denk aan topteams, diversiteit, global opportunities. 
  • Het is de essentie van jouw werkgevers-dna dus de basis voor de interne en externe perceptie van je werkgeversmerk.
  • Met een sterke EVP valt jouw bedrijf op zodat je de juiste mensen kunt aantrekken en behouden.

Job
value proposition

Een job value proposition (JVP) vormt de basis voor de positionering van de vacatures waarvoor je bepaald talent wilt aantrekken.

  • Het gaat om de voordelen van een specifieke baan Denk bijvoorbeeld aan een lease-auto, reistijd, salarisvoordelen of sportabonnementen.
  • Een goede, heldere JVP helpt bij het aantrekken van kwalitatieve kandidaten. Namelijk exact de mensen die jij zoekt.
  • Met een goede JVP maak je je vacatures onderscheidend en val je op tussen je concurrenten.

Candidate persona’s

Het creëren van candidate persona’s helpt bij het stroomlijnen van het wervingsproces. Door met onze experts te bepalen welke kwalificaties en eigenschappen ideale kandidaten hebben, wordt het makkelijker deze mensen te identificeren en tot actie te laten overgaan. Daarnaast kun je de communicatie effectiever aansturen omdat je die groep gericht kunt targeten. Ook voorkom je met goede candidate persona’s dat recruiters tijd (en daarmee geld) verspillen aan de verkeerde mensen.

Voordelen van candidate persona’s:

  • Relevantere functiebeschrijvingen maken.
  • Inzicht in de beste wervingskanalen voor kandidaten.
  • Strategieën op elkaar afstemmen.

Contentcreatie

Voor een succesvol recruitmentproces heb je goede content nodig die is toegespitst op een specifieke doelgroep. Onze experts verzorgen resultaatgerichte content op basis van de EVP, JVP en de zorgvuldig gecreëerde persona’s. Zo weet je zeker dat de content aanslaat bij het talent waar je naar op zoek bent.

Zo gaan we te werk

Wij kijken precies naar wat jij nodig hebt op het gebied van employer branding en zorgen voor een sterk werkgeversmerk dat precies de juiste doelgroep aanspreekt. Door zorgvuldig doelgroepdata te analyseren, krijgen we inzichtelijk wat jouw doelgroep drijft. Maar we gaan nog een stap verder: door een uitgebreide concurrentie-analyse te doen weten we precies wat jouw onderscheidend vermogen is ten opzichte van andere bedrijven. 

Waarom BW analytics voor employer branding?

Onze experts zorgen voor een employer branding-strategie die gegarandeerd werkt. Door hierop ook nog sterke en doelgerichte recruitment-content aan te laten sluiten, staat de positionering van jouw werkgeversmerk als een huis.

Talent aantrekken dat bij jouw organisatie past?

Daar gaan wij voor zorgen.